środa, 28 kwietnia 2010

Wiersz : Spowiedź z piątego przykazania Marty Klubowicz

Jestem mordercą
tysiąca roślin
mam na sumieniu
krzak czarnego bzu
dręczony na szałas
torturowałam
upartą wierzbę
przed Wielkanocą
jestem krwiopijcą brzozowego soku
w przedwiośnie
z miłości
byłam sprawcą eutanazji
całych naręczy polnych kwiatów
haniebnie katowałam listki akacji
bezsensowną wróżbą
z premedytacją wyrywałam z korzeniami
noworodki pokrzyw i lebiody
klnąc je obelżywie
chwastami
wybaczył mi wspaniałomyślnie
rozchodnik
długie romantyczne konanie w rzece
ze względu na świecę przybitą do wianka
w Noc Świętego Jana
więcej śmierci nie pamiętam
poza bezmyślnym gwizdaniem z traw
wszystko to czyniłam z oddalonym
poczuciem winy
wybaczcie mi
że w dzień ślubu
z podziękowaniem przyjęłam
całe naręcze żywych trupów
powiązanych w pęczki idiotycznymi
kokardkami
wybacz mi trawo
że straszę cię moimi stopami
wybaczcie drzewa kwiaty zioła
chcieliście żyć
krzyczeliście z bólu
a ja byłam głucha
teraz jestem felczerem doniczkowych roślin
i żałuję za gzrechy
lecz i tak na dzień pogrzebu
zadadzą śmierć setkom kwiecich istnień
w koncentracyjnych obozach szklarni
ale wyrównamy rachunki
trawa zazieleni się moją krwią
uparte macki bluszczu
zarosną pamięć kamienia
kiedy ja
wcielę się
w krzew tarniny

5 komentarzy:

  1. Kiedyś w TV Marta powiedziała krótki, kilkuwersowy wiersz, który zapamiętałem jako przepiękny. Niestety nigdzie go nie mogę znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam 60 lat, ten wiesz przeczytałam w głębokiej młodości i bardzo zazdrościłam Pani Marcie, że potrafiła ubrać po raz pierwszy w słowa to, co czułam od dawna. Droga Pani Marto. w tamtych czasach była Pani ideałem. Oglądałyśmy serial Tulipan. wcześniej grała Pani z Kondratem. Cały czas idolka .Ja się zestarzałam, niestety, Pani nie!.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja mam 29 i w 4 klasie podstawowki zrobił na mnie wrażenie szokujące perspektywą ..to jest sens i siła poezji uświadamianie

    OdpowiedzUsuń
  4. 56 year-old Sales Representative Ernesto Rand, hailing from Cottam enjoys watching movies like "Flight of the Red Balloon (Voyage du ballon rouge, Le)" and Inline skating. Took a trip to Rock Art of the Mediterranean Basin on the Iberian Peninsula and drives a Alfa Romeo 8C 2300 'Le Mans' Tourer. przejdz tutaj

    OdpowiedzUsuń